Zájezd do Francie a Španělska 15. 04. – 20. 4.2008

Zobrazeno: 1532

1. den – 15. 04. 2008

V úterý ráno jsme odjížděli v 6:00 hod. od budovy České spořitelny na Havlíčkově náměstí. Čekala nás dlouhá cesta přes půl republiky, celé Německo a kousek Francie. Naší první zastávkou se stal Strassbourg. Toto krásné město ležící v Alsasku nabízí několik významných historických památek i moderních budov. Zhlédli jsme čtvrť Petite France se starými domy koželuhů a pekařů i budovu Evropského parlamentu a soudu. Nocleh nám poskytl hotel Formule 1 v Belfortu.

2. den – 16. 04. 2008

Druhý den jsme měli v plánu navštívit Pont du Gard, nejvýznamnější římský akvadukt. Po prohlídce jsme přejeli do dalšího města Avignon, kde jsme viděli papežský palác, Skálu otců, a dokonce jsme se prošli i po slavné avignonském mostě. Pak jsme se přesunuli do Les Baux – opevněného feudálního sídla v nejkrásnějším kraji Francie Provence. Počasí nám přálo po celý den, tak jsme si výlet opravdu užívali. Ubytováni jsme byli v hotelu Formule 1 v Tarasconu.

3. den – 17. 04. 2008

Ve středu už první z nás nakupovali dárky domů. S podivem jsme zjistili, že nám ve francouzském supermarketu prodají i několik vín najednou. Po doplnění zásob jídla a nakoupení prvních suvenýrů jsme přejížděli na prohlídku Arles – starobylého města s římským amfiteátrem a katedrálou. Z Arles jsme se přesouvali do Nimes, kde nás podobně jako v předchozím městě čekaly samé antické památky. Už trošku znudění samými pamětihodnostmi jsme odjeli do Carcassonu. Všichni jsme byli mile překvapeni! Toto opevněné městečko s dvojitými hradbami skýtalo mnoho úzkých uliček se spoustou obchodů. Velmi nás nadchl obchod plný cukrovinek a jiných čokoládových dobrot. Se třídou jsme se shodli, že tohle byl zatím nejhezčí den z celého zájezdu.

4. den – 18. 04. 2008

Po snídani jsme opustili hotel v Perpignanu a vydali se do tolik očekávaného Španělska. Ale únava se na nás začala projevovat, a tak spousta z nás přejezd přes španělské hranice prospala. Naší první zastávkou se stalo město Figueras, kde někteří z nás navštívili muzeum slavného představitele surrealismu Salvadora Dalího. Později jsme odjeli do Barcelony. Krásné město, kde jsme navštívili, jak jinak, spoustu památek, jako jsou např. katedrála Sagrada Familia, hlavní třída Ramblas, Katalánské náměstí a známý trh s ovocem i masem. Dále někteří navštívili obrovské barcelonské akvárium a ostatní měli možnost okouknout, co se nosí ve Španělsku (s trochou zklamání jsme zjistili, že to samé, co tady ). Barcelona nám poskytla možnost nakoupit nějaké další dárky a suvenýry. Ke konci prohlídky jsem ještě vyjeli na vrch Montjuic s olympijským areálem. Do hotelu jsme dorazili opět unavení a poněkud „přepamátkovaní“.

5. den – 19. 04. 2008

Ráno nás trošku překvapila španělská mentalita. Snídali jsme o půl hodiny později, protože,jak opakoval španělský recepční, je dnes sobota a my jsme na výletě, kdežto on tady pracuje. Takže by konec konců měl být naštvaný on, protože se musí v sobotu starat o skupinu českých turistů. Poněkud rozladěni jsme vyjeli snad na nejdelší cestu, která nás za celý zájezd čekala. Museli jsme dojet z Barcelony až do francouzského Lyonu. Cestou jsme se ještě zdrželi u španělského pobřeží, někteří dokonce poprvé v životě zhlédli moře. Po dalších kilometrech jsme se zastavili u vynikající technické zajímavosti, dálničního mostu Millau. Do Lyonu jsme dorazili hlavně díky rannímu zpoždění asi ve 23:00. Ubytovaní jsme byli opět v hotelu Formule 1.

6. den – 20. 04. 2008

V neděli jsme posnídali francouzské bagety (které mnohým z nás už po týdnu konzumování lezly i ušima) a vyrazili směr ČR. Konečně! Cestou nás ještě zbrzdila kolona na francouzské silnici, takže se návrat domů o trochu protáhl. Na hranicích jsme začali přetěžovat linky našich operátorů a hlásili návrat domů. Všichni jsme se nakonec dostali domů asi kolem půl jedné v noci. Po tak náročném dni v autobuse jsme rádi uléhali do svých postelí.

Celý pobyt se nám velice líbil, poznali jsme kus Evropy, viděli spoustu zajímavých míst a navíc jsme u zažili spoustu zabavných, ale i nemilých událostí.

Šárka Žáčková, 2.A

O škole

Studium

Projekty

Zřizovatel:

Nebuďte průměrní,
přidejte se mezi elitu...