Výměnný pobyt v Brixenu

Zobrazeno: 1805

Dne 3. 5. 2009 jsme se vydali společně s paní učitelkou Krajhanzlovou a paní učitelkou Dolejšovou na výměnný pobyt do Itálie, do města Brixen, italsky Bressanone. Jelo 6 žákyň studujících obor Hotelnictví, pět ze třídy H3. a jedna ze třídy H2.
Brixen je partnerské město Havlíčkova Brodu. Právě zde byl internován Karel Havlíček Borovský, a tudíž právě s tímto městem nás spojuje historie života této významné osobnosti.

Před odjezdem jsme se ráno v 6:30 všichni sešli před budovou naší školy. Naložili jsme zavazadla a vyjeli jsme směr Itálie. Cesta trvala přibližně 9 hodin, ale s menšími přestávkami jsme ji zvládli v pohodě. Při příjezdu na místo nás u budovy tamější hotelové školy přivítal pan Mederle, který nás celý týden provázel (společně se skupinou z Německa – Grafenau) podle programu, který byl předem připraven. Po uvítání jsme se jeli ubytovat do penzionu, který se nám moc líbil, tam jsme také každý den měli snídani. Na obědy a večeře jsme chodili do školy spolu s ostatními žáky.

Druhý den jsme měli být v 7:55 ve škole. Pan Mederle nás provedl školní budovou, prohlédl jsme si pěkné vybavení školy, třídy, kuchyně i učebny stolničení. Poté nás čekal oběd ,,Schöne Essen“, který byl proveden formou složité obsluhy, předvedli nám ji žáci druhých ročníků. Po vynikajícím obědě nás čekala hodina italštiny, na niž jsme byli velice zvědaví a moc jsme se na ni těšil. Naučili jsme se pár základních frází, které nikdy nejsou k zahození. Po výuce jsme už měli osobní volno a v 18:30 nás čekala večeře s ostatními žáky domova mládeže.

Třetí den nás čekalo praktické vyučování. Tři žákyně byly zařazeny na obsluhu, tři do kuchyně a toto rozdělení platilo pro všechny následující dny. Při obsluze jsme nejdříve měli jednu hodinu výuky, kde nám byl vysvětlen celý systém, jaké chody jídel se budou podávat, jaké založit příbory apod. Poté jsme se přesunuli do učebny. Tam jsme připravovali stoly, založili příbory a pak jen čekali, až přijdou hosté. V kuchyni jsme spíše přihlíželi tomu, jaké zvyky tam panují a pomáhali, pokud bylo třeba. Kuchyně jsme si velmi pečlivě prohlédli.

Po obědě nás čekala prohlídka krásného historického města Brixen. Měli jsme také možnost se jet podívat na nádherné panorama města a přitom jsme se zastavili v jedné menší restauraci a mohli ochutnat pravou italskou pizzu.

Čtvrtý den škola pořádala Den otevřených dveří. Ti z nás, kteří byli zařazeni na obsluze, šli na výuku a plnili úkoly společně s ostatními žáky. V kuchyni jsme vypomáhali s přípravou oběda a naučili jsme se nové recepty. Odpoledne jsme jeli na exkurzi spojenou s degustací sýrů a měli jsme přitom i pěknou přednášku o jejich výrobě. Některé sýry byly opravdu vynikající, ale některé měly chuť opravdu velmi zvláštní…

Další den byl konečným pro praktickou výuku, proto jsme si tento den také ve škole nejvíce užili a získali řadu nových zkušeností. Odpoledne jsme vyrazili na exkurzi do pražírny kávy, opět spojenou s velmi zajímavou přednáškou o tom, jak se káva praží, jaké jsou druhy apod. Pak jsme měli osobní volno a čekala nás poslední, opravdu vynikající večeře ve škole.

Šestý den jsme jeli všichni na výlet do Meran. Rozdělili jsme se do 4 skupin, každá skupina dostala otázku a museli jsme najít odpověď v místním muzeu. K muzeu patří také obrovská úchvatná botanická zahrada. Na oběd jsme šli do restaurace a opět si dali pravou italskou pizzu, což je skutečná lahůdka. Po obědě nás čekala prohlídka hotelu Quellenhof, který nás naprosto uchvátil, měli jsme možnost nahlédnout do salónů, pokojů i apartmánů. Poté nás čekala závěrečná večeře a zároveň rozloučení ve městečku Klausen. Kolem 20. hodiny večer jsme se vrátili zpět do penzionu a začali balit na cestu domů.

Následující den jsme po vydatné snídani vyrazili směr Havlíčkův Brod. Cesta byla dlouhá, únavná, a tak jsme byli rádi, když jsme byli opět doma.

Týden v Brixenu se nám všem moc líbil. Zažili jsme mnoho nových věcí, seznámili se s novými lidmi a také zjistili, že mluvit cizím jazykem ve škole a v reálném životě je něco úplně jiného. Víme, že se máme ještě hodně co učit!

Lucie Dobrovolná, Barbora Fialová, Eva Gruberová – H3.

...

O škole

Studium

Projekty

Zřizovatel:

Nebuďte průměrní,
přidejte se mezi elitu...