Sportovní kurz tříd E2. a H2.

Zobrazeno: 1359

„Tak do sedel a vyrážíme!“ ozvalo se krátce před devátou hodinou ranní 6. září 2010 na školním hřišti a nám všem zúčastněným, třídám E2. a H2., začal týdenní cyklistický kurz. Utvořili jsme dlouhého hada v čele s panem učitelem Musilem a vydali se vstříc našemu prvnímu cíli – Lipnici nad Sázavou, kterou jsme na obzoru přes mlžný opar nad Brodem ani neviděli. Počasí nám ovšem přálo a kilometry rychle ubíhaly. Cestou jsme pozorovali koně a jiná domácí zvířata, která jistě přemítala o našem odhodlání zdolat kopce Vysočiny. Po několika krátkých přestávkách a pár defektech jsme se na Lipnici přece jen dostali, i když nemálo z nás již značně vyčerpaných. Ovšem svačina každého postavila opět na nohy a po prohlédnutí zdejšího hřbitova a sochy známého spisovatele Jaroslava Haška jsme s úsměvem na rtech pokračovali v cestě. Nyní byl naším cílem Humpolec, kde nás čekala další a poslední přestávka před naším ubytováním v Mladých Bříštích. Tam byl připraven trochu pozdní oběd a ubytování, ze kterého nebyli všichni úplně nadšeni. Po vybalení zavazadel a vydatné večeři jsme se připojili k přednášce kynologů a pak všichni zalehli do postelí a plni očekávání, co přinese nadcházející týden, usnuli.

V úterý po snídani jsme se vyjeli na chvíli vyvětrat a poznat trochu okolí našeho dočasného bydliště. Počasí nám opět přálo, a tak jsme se nechávali okouzlit krásnou zářijovou přírodou a kopce nám nedělaly pražádné potíže. Odpoledne jsme měli jasně vytčený cíl, a to přehradu Želiv a obec Sedlice, kde jsme se občerstvili v klášterním obchůdku. Cesta k přehradě vedla především lesem a k naší nemalé radosti ještě s kopce. Nazpátek to nebylo o moc horší, i když jsme toho měli někteří „plné zuby“ a těšili se na další výtečné jídlo od milých kuchařek.

Středeční dopoledne jsme odpočívali. V místním koloniálu jsme doplnili zásoby tekutin a pamlsků a udělali si procházku do lesa. Ti nejvytrvalejší z nás místo vycházky jeli na krátký výlet s panem učitelem Ježkem. Odpoledne jsme se i přes jemné mrholení vydali všichni  zvesela na zříceninu hradu Orlík. Na samotný hrad jsme se bohužel nedostali, a tak jsme si aspoň před branou přečetli informace o jeho historii a vydali se vstříc další výborné večeři a svým postelím.

Po deštivé noci nebylo možné někam vyjet, a tak chlapci uspořádali turnaj ve stolním fotbale. Dvojčlenná družstva byla chlapecká, dívčí, ovšem i smíšená a přidali se i učitelé. Během turnaje se vyčasilo a krátce po obědě jsme vyjížděli směrem k rozhledně Křemešník. Kvůli smutnému počasí jsme nešli na rozhlednu, ale vynahradili jsme si to v místní restauraci nějakými dobrotami. Cestou zpátky nám vytrávilo, a proto nám nedělalo pražádné problémy spořádat večeři a ještě grilované buřty.

Ve čtvrtek večer a v pátek ráno jsme si zabalili, naskládali zavazadla na auta a na kolech se vydali zpět ke škole, kde si nás, unavené, ale přece veselé, vyzvedli rodiče.

Cyklistický kurz se prostě vydařil!

Text : Romana Kloudová, třída E2.
Foto: Tereza Paznochtová, třída H2.

O škole

Studium

Projekty

Zřizovatel:

Nebuďte průměrní,
přidejte se mezi elitu...