Paříž 15. - 19.4. 2009

Zobrazeno: 1316

15. 4.
Účastníci zájezduJe středa odpoledne a my netrpělivě očekáváme příjezd autobusu, který nás odveze do jednoho z nejkrásnějších měst – Paříže. Po příjezdu autobusu nám řidiči naskládají zavazadla do kufru. V Praze vyzvedneme paní průvodkyni, která si nás získá milou pozorností v podobě velikonočních sladkostí. Dlouhou chvíli v autobuse krátíme sledováním filmů či poslechem hudby.

(Bára Havlová, Monika Beránková H3)

16. 4.
Noc v autobuse stála za starou bačkoru“, a proto není divu, že na poslední zastávce před Paříží většina usrkávala kávu. Nicméně, když projíždíme Paříží, všem už těkají oči ze strany na stranu. Nejdříve nás paní průvodkyně upozorňuje na čtvrť Bercy, poté míjíme národní knihovnu Mitterand, kterou tvoří komplex čtyř budov ve tvaru otevřených knih. Náměstí Bastily nám stejně jako „červencový sloup“ připomenou události roku 1789. Projedeme bulvárem Champs-Elysées a před očima se nám rýsuje Vítězný oblouk.Pak už zabočíme do „Rue de Rivoli“ a právě tady vystupujeme. Zamíříme do Lucemburských zahrad, kde dostáváme rozchod a obdivujeme rozkvetlé zahrady. Poté nás čeká procházka městem k muzeu d´Orsay, kde shlédneme velice zajímavou výstavu impresionistických děl.

LouvrePo návštěvě muzea se vydáváme na dlouhou procházku a směřujeme k ostrovu „Ile de la Cité“. Po cestě se nám naskytlo zpestření v podobě pána, který kreslil na mostě abstraktní obrázky na plátno. Všichni ho pozorovali a někteří byli odměněni jeho obrazy. Dále jsme navštívili Sainte Chapelle, kde snad každého zaujaly nádherné barevné vitráže.

Dalším cílem naší procházky byla katedrála Notre-Dame a těm, kteří zdolali téměř nekonečné točité schody nahoru, byl odměnou nádherný výhled na Paříž. Pak jsme se zašli najíst do restaurace Flunch, která se nacházela u muzea moderního umění Centre Pompidou. Kolem sedmé hodiny nás vyzvedl autobus, odvezl nás do Formule 1 a pak už jednom „hurá na kutě“.
(Bára Havlová, Monika Beránková H3)

17. 4.
Po první noci strávené v hotelu Formule 1 jsme absolvovali snídani a poté jsme se vydali pěšky k blízké bazilice Saint-Denis. Po prohlídce jsme se vrátili k hotelu, nastoupili do našeho zeleného autobusu a jeli k zámku Versailles. Je to krásná stavba a zahrady zámku ještě krásnější.

Po prohlídce jsme opět nasedli do autobusu a rozjeli se směrem Eiffelova věž. Paní průvodkyně náš opět dostala dovnitř bez čekání ve frontě. Po výjezdu výtahem byl výhled na Paříž opravdu úchvatný. Na večeři jsme se stavili jako předchozí odpoledne do Flunche. Všichni se s plnými žaludky vydali pěšky na nevyšší místo Paříže, na Montmartre, kterému dominuje bazilika Sacré-coeur. Po rozchodu nás autobus odvezl k řece Seina, kde jsme nasedli na loď a už se jenom „kochali“ osvětlenou Paříží. Na hotel jsme se vrátili před půlnocí a určitě všichni byli rádi, že už jsou spát.
(Zuzka Krupauerová H1)

18. 4. – 19. 4.
Okolo deváté hodiny jsme nastoupeni před hotelem k pokračující prohlídce Paříže. Nejprve se chystáme navštívit muzeum Louvre, do kterého se dostáváme místním metrem. V muzeu strávíme tři hodiny a nevynecháme obraz Mony Lisy. Pak máme namířeno k Vítěznému oblouku po Champs-Elysées, ale cestu nám kazí vydatný déšť. Místo toho ji jen projíždíme autobusem a vydáváme se do moderní čtvrti „la Défense“, kde dostáváme asi dvě hodiny rozchod. Stále prší, a tak vyhledáme autobus a odjíždíme z Paříže. Cesta domů trvá přibližně 15 hodin. Do Havlíčkova Brodu přijíždíme v neděli v 9.00, kde už opět svítí slunce.
(Radka Kárníková E1)

Jednou takhle ve středu,
odjíždím všem z dohledu.
Jedu busem světa kraj,
do Paříže, kde všechno maj.
Když ji téměř celou projdem,
tak z toho všichni „pojdem“.
Do Flunche spěcháme,
talíře plné jídla si nandáme.
Do hotelu zajdem pak,
a tím pádem alou spát.
Paříž jsme si užili
a ve zdraví přežili.
(Radka Kárníková E1)

Vyjeli jsme do Paříže,
šli jsme „do Eiffelovy věže“.
Do muzea jsme zašli,
Monu Lisu našli.
Na lodi se plavili,
svítící „Eiffelovku“ viděli.
Ve Formuli jsme bydleli
a jako ve „Slunce seno“ jsme únavou dopadli.
Jídlo bylo nebezpečně dobré

Projekty

Zřizovatel:

Nebuďte průměrní,
přidejte se mezi elitu...